Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Studies in Psychology
    • 2020

    Research on numerical cognition in Chile: current status, links to education and challenges (Investigación en cognición numérica en Chile: estado actual, vínculos con la educación y desafíos)


    • María Inés Susperreguy • Christian Peake • David Gomez

    http://dx.doi.org/10.1080/02109395.2020.1748842

    • REVISTA Frontiers in Psychology
    • 2020

    A Study on Congruency Effects and Numerical Distance in Fraction Comparison by Expert Undergraduate Students


    • Nicolás Morales • Pablo Dartnell • David Gomez

    http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01190

    • REVISTA Studies in Psychology
    • 2020

    Research on numerical cognition in Chile: current status, links to education and challenges (Investigación en cognición numérica en Chile: estado actual, vínculos con la educación y desafíos)


    • María Inés Susperreguy • Christian Peake • David Gomez

    http://dx.doi.org/10.1080/02109395.2020.1748842

    • REVISTA Frontiers in Psychology
    • 2020

    A Study on Congruency Effects and Numerical Distance in Fraction Comparison by Expert Undergraduate Students


    • Nicolás Morales • Pablo Dartnell • David Gomez

    http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01190

    • REVISTA International Journal of Behavioral Development
    • 2020

    Family socioeconomic status and parental expectations affect mathematics achievement in a national sample of Chilean students


    • Marine Hascoët • Valentina Giaconi Smoje • Ludivine Jamain

    http://dx.doi.org/10.1177/0165025420965731

    • REVISTA Social Psychology of Education
    • 2020

    Does cognitive reflection mediate the math gender gap at university admission in Chile?


    • Jairo Navarrete • José Sandoval

    http://dx.doi.org/10.1007/s11218-020-09545-3

    • REVISTA Altre Modernità
    • 2020

    Identidades culturales en literatura escolar: análisis de un texto escolar en Chile


    • Anna Ivanova

    http://dx.doi.org/10.13130/2035-7680/13418

    • REVISTA education policy analysis archives
    • 2020

    Identidad, voz y agencia: Claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad


    • Natalia Ávila Reyes • Federico Navarro • Mónica Tapia-Ladino

    http://dx.doi.org/10.14507/epaa.28.4722

    • REVISTA Revista Electrónica de Investigación Educativa
    • 2020

    Lectura y escritura epistémicas: movilizando aprendizajes disciplinares en textos escolares


    • Federico Navarro • Natalia Ávila • Marcelo Cárdenas

    http://dx.doi.org/10.24320/redie.2020.22.e15.2493

    • REVISTA Calidad en la educación
    • 2020

    Lectura, escritura y oralidad en perfiles de egreso de educación superior: contrastes entre instituciones y carreras


    • Federico Navarro • Natalia Ávila Reyes • Lina Calle-Arango • Ana Cortés Lagos

    http://dx.doi.org/10.31619/caledu.n52.766