Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA International Journal of Science and Mathematics Education
    • 2019

    Middle Schoolers’ Biases and Strategies in a Fraction Comparison Task


    • David Gomez • Pablo Dartnell

    http://dx.doi.org/10.1007/s10763-018-9913-z

    • REVISTA Journal of Speech, Language, and Hearing Research
    • 2019

    The Role of Native Language and the Fundamental Design of the Auditory System in Detecting Rhythm Changes


    • Mikhail Ordin • Leona Polyanskaya • David Gomez • Arthur Samuel

    http://dx.doi.org/10.1044/2018_JSLHR-S-18-0299

    • REVISTA Discourse & Communication
    • 2019

    Space and legitimation: The multimodal representation of public space in news broadcast reports on Hooded Rioters


    • Carolina Pérez Arredondo • Camila Cárdenas-Neira

    http://dx.doi.org/10.1177/1750481319835647

    • REVISTA Communication & Society
    • 2019

    Motives and social actor positioning: the representation of the Chilean student movement in the national press


    • Carolina Pérez Arredondo

    http://dx.doi.org/10.15581/003.32.4.239-255

    • REVISTA Calidad en la educación
    • 2019

    Pensamiento matemático creativo en aulas de enseñanza primaria: entornos didácticos que posibilitan su desarrollo


    • Araya • Paulina • Valentina Giaconi Smoje • María Victoria Martínez

    http://dx.doi.org/10.31619/caledu.n50.717

    • REVISTA Lodz Papers in Pragmatics
    • 2019

    "This lesson" vs. "Our lesson": Pragmalinguistic strategies towards learners’ engagement in vulnerable elementary classrooms in Santiago de Chile


    • Alcina Pereira de Sousa • Anna Ivanova

    http://dx.doi.org/10.1515/lpp-2019-0005

    • REVISTA Language, Context and Text: The Social Semiotic Forum (John Benjamins)
    • 2019

    The language of educational linguistics in Hispanic Latin America: Choices of Theme in an emerging field


    • Federico Navarro

    http://dx.doi.org/10.1075/langct.00006.nav

    • REVISTA DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
    • 2019

    Aportes para una didáctica de la escritura académica basada en géneros discursivos


    • Federico Navarro

    http://dx.doi.org/10.1590/1678-460x2019350201

    • REVISTA Calidoscópio
    • 2019

    En búsqueda de una voz disciplinar: intertextualidad en escritura académica de formación en carreras de humanidades


    • Valentina Fahler • Victoria Colombo • Federico Navarro

    http://dx.doi.org/10.4013/cld.2019.173.08

    • REVISTA Revista signos
    • 2019

    Potencial de Estructura Genérica en tesis de ingeniería eléctrica: Contrastes entre lenguas y niveles educativos


    • Federico Navarro • Alex Caldas Simões

    http://dx.doi.org/10.4067/s0718-09342019000200306