Publicaciones
- REVISTA Discourse, Context & Media
- 2025
A multimodal discursive approach to translanguaging and identity in Chilean social media
• Carolina Pérez Arredondo • Daniela Isabel Avello García • Luis Cárcamo Ulloa
- REVISTA Discourse, Context & Media
- 2025
A multimodal discursive approach to translanguaging and identity in Chilean social media
• Carolina Pérez Arredondo • Daniela Isabel Avello García • Luis Cárcamo Ulloa
- REVISTA Avances de Investigación en Educación Matemática (AIEM)
- 2025
La invención de sentencias e historias matemáticas como medio para evidenciar el desarrollo del pensamiento algebraico
• Eder Antonio Pinto Marín • Cristina Ayala-Altamirano • Marta Molina • María C. Cañadas
- REVISTA Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas
- 2025
CLUB DE VÍDEOS COMO OPORTUNIDAD DOCENTE PARA APRENDER DEL PENSAMIENTO ALGEBRAICO DE NIÑOS
• Eder Antonio Pinto Marín • Camila Cortés Toro
- REVISTA Frontiers in Education
- 2025
Effective actions to support transition: exploring the experience of public schools in Chile
• Daniela Sofía Jadue Roa • David M. Gómez • Mayer Javiera Soto Sarmiento • Thierry Amigo López • Rebekah Grace
- REVISTA STUDIA PAEDAGOGICA
- 2025
Role of the facilitator in mathematics teachers’ noticing of communicative orchestration
• Victoria Paz Arriagada Jofré • Horacio Solar • Eder Antonio Pinto Marín
- REVISTA STUDIA PAEDAGOGICA
- 2025
Role of the facilitator in mathematics teachers’ noticing of communicative orchestration
• Victoria Paz Arriagada Jofré • Horacio Solar • Eder Antonio Pinto Marín
- REVISTA PEL Revista Revista Pensamiento Educativo
- 2024
Las decisiones de futuros maestros de primaria al interactuar con el pensamiento algebraico de niños
• Eder Pinto • Juan Luis Piñeiro Garrido • Camila Cortés Toro • María Victoria Martínez
- REVISTA Social and Education History (HSE)
- 2024
Rural Childhoods and Urban Childhoods. An approach from the textbooks ‘Mi Tesoro’ and ‘Mi Tierra’ (Chile, 1942-1950)
• Camila Pérez Navarro • Isabel Ibaceta
- REVISTA Social and Education History (HSE)
- 2024
Rural Childhoods and Urban Childhoods. An approach from the textbooks ‘Mi Tesoro’ and ‘Mi Tierra’ (Chile, 1942-1950)
• Camila Pérez Navarro • Isabel Ibaceta





