Publicaciones
- REVISTA Physical Review E
- 2023
Stability of a tilted granular monolayer: How many spheres can we pick before the collapse?
• Eduardo Rojas Parra • Héctor Alarcón • Vicente Reinaldo Salinas Barrera • Gustavo Castillo Bautista • Pablo Gutierrez Matus
- REVISTA Physical Review Letters
- 2023
Swirling fluid reduces the bounce of partially filled containers
• Klebbert Andrade • Javiera Catalán • Juan Marín • Vicente Reinaldo Salinas Barrera • Gustavo Castillo Bautista
- REVISTA Journal of Materials Research and Technology
- 2023
Improving mechanical properties and antibacterial response of \alpha/\beta ternary Ti-Ta alloy foams for biomedical uses
• Claudio Eduardo Aguilar Ramirez • Carola Martínez • Mamié Sancy • Vicente Reinaldo Salinas Barrera
- REVISTA Revista mexicana de investigación educativa
- 2023
La formación inicial docente como cultura: Una cartografía desde la literatura.
• Felipe Acuña • Javier Núñez Moscoso • César Maldonado
- REVISTA Journal of Borderlands Studies
- 2023
Children Crossing Borders: Latin American Migrant Childhoods
• Andrea Monserratt Cortés Saavedra
- REVISTA Crisis for Whom?
- 2023
A decolonial analysis of crisis narratives:
• Andrea Monserratt Cortés Saavedra • Sara Joiko
- REVISTA Crisis for Whom?
- 2023
Un análisis decolonial de las narrativas de crisis:
• Andrea Monserratt Cortés Saavedra • Sara Joiko
- REVISTA DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
- 2023
Factores relevantes para la evaluación de la producción escrita de estudiantes haitianos no hispanohablantes en la escuela pública chilena
• Gloria Toledo Vega • Andrea Lizasoain • Karina Ester Cerda Oñate
- REVISTA Estudios Filológicos
- 2023
Competencia interpragmática: enseñanza y actitudes hacia la enseñanza de la competencia interpragmática en el aula de lenguas extranjeras
• Karina Ester Cerda Oñate • María Ignacia Urtubia Vergara • Gabriel Pairicán T. • Francisco Antonio Nocetti
- REVISTA Literatura y lingüística
- 2023
THE ROLE OF THE TARGET LANGUAGE IN SOCIAL IMMERSION OF HAITIAN IMMIGRANTS IN CHILE AND EDUCATORS’ BELIEFS ABOUT ITS TEACHING AND LEARNING*
• Gloria Toledo • Karina Ester Cerda Oñate • Andrea Lizasoain