Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Forest Pathology
    • 2022

    Detection of <i>Phytophthora cinnamomi</i> on declining <i>Araucaria araucana</i> forests


    • Mariela Paz González Arriagada

    http://dx.doi.org/10.1111/efp.12765

    • REVISTA Journal of Sociology
    • 2022

    Migrant children in a Chilean school: Habitus, discourses and otherness


    • Andrea Monserratt Cortés Saavedra

    http://dx.doi.org/10.1177/14407833211071144

    • REVISTA Migration and Society
    • 2022

    Reflecting on Crisis


    • Ioanna Manoussaki-Adamopoulou • Natalie Sedacca • Rachel Benchekroun • Andrew Knight • Andrea Monserratt Cortés Saavedra

    http://dx.doi.org/10.3167/arms.2022.050111

    • REVISTA Psicoperspectivas. Individuo y Sociedad
    • 2022

    Jerarquías, asimilacionismo y resistencias: Experiencias migratorias en el campo escolar del Norte Grande de Chile


    • Sara Joiko • Andrea Monserratt Cortés Saavedra

    http://dx.doi.org/10.5027/psicoperspectivas-vol21-issue1-fulltext-2525

    • REVISTA Food and Chemical Toxicology
    • 2022

    Hydrogen sulfide disrupts insulin-induced glucose uptake in L6 skeletal muscle cells


    • Camila Donoso-Barraza • Juan Borquez • Carlos Andrés Sepúlveda Guzmán • Francisco Díaz-Castro • Claudia Sepulveda-Quiñenao

    http://dx.doi.org/10.1016/j.fct.2022.113083

    • REVISTA Journal of Teacher Education and Educators
    • 2022

    Preservice and inservice teachers’ language ideologies about non-Spanish-speaking students and multilingualism in Chilean classrooms


    • Karina Ester Cerda Oñate • Gloria Toledo Vega • Andrea Lizasoain
    • REVISTA Boletín de filología
    • 2022

    Formación Inicial Docente, currículum y sistema escolar: ¿cuál es el lugar de los niños y adolescentes inmigrantes no hispanohablantes en el sistema educativo chileno?


    • Gloria Toledo Vega • Karina Ester Cerda Oñate • Andrea Lizasoain

    http://dx.doi.org/10.4067/s0718-93032022000100449

    • REVISTA Logos: Revista De Lingüística, Filosofía Y Literatura
    • 2022

    Haitian Immigrant Students’ Access and Linguistic Inclusion in Chilean Schools


    • Gloria Toledo Vega • Andrea Lizasoain • Karina Ester Cerda Oñate

    http://dx.doi.org/10.15443/rl3223

    • REVISTA International Geology Review
    • 2022

    The genetic link between kamafugite magmatism and alkaline-carbonatite complexes in the Late Cretaceous Alto Paranaíba Igneous Province, Central Brazil


    • Felipe Velásquez Ruiz • Pedro Cordeiro • Martin Reich • João Gabriel Motta • Carlos Cordeiro Ribeiro

    http://dx.doi.org/10.1080/00206814.2022.2127127

    • REVISTA Earth Sciences Research Journal
    • 2022

    Modeling of the large Miocene epithermal and porphyry gold deposits of Colombia using Monte Carlo simulations


    • Felipe Velásquez Ruiz • Juan Camilo Martínez • Alejandra Tobón Acevedo • Alejandra Yepes Metaute • Angélica María Zapata

    http://dx.doi.org/10.15446/esrj.v25n4.95289