Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Plant Physiology and Biochemistry
    • 2018

    Identification of a type II cystatin in Fragaria chiloensis: A proteinase inhibitor differentially regulated during achene development and in response to biotic stress-related stimuli


    • Uri Israel Aceituno Valenzuela

    http://dx.doi.org/10.1016/j.plaphy.2018.05.021

    • REVISTA Ecology and Evolution
    • 2017

    Influences of thermal environment on fish growth


    • Sebastián Boltaña • Nataly Sanhueza • Andrea Aguilar • Cristian Gallardo-Escárate • Gabriel Alejandro Arriagada Acevedo

    http://dx.doi.org/10.1002/ece3.3239

    • REVISTA Aquaculture Research
    • 2017

    Evaluating the spatial range of the effect of synchronized antiparasitic treatments on the abundance of sea lice Caligus rogercresseyi (Boxshall & Bravo, 2000) in Chile


    • Gabriel Alejandro Arriagada Acevedo • Sandra L. Marín

    http://dx.doi.org/10.1111/are.13513

    • REVISTA Journal of Fish Diseases
    • 2017

    Comparison of gene expression in post-smolt Atlantic salmon challenged by LF-89-like and EM-90-like Piscirickettsia salmonis isolates reveals differences in the immune response associated with pathogenicity


    • Rozas-Serri • M. • Peña • A. • Gabriel Alejandro Arriagada Acevedo

    http://dx.doi.org/10.1111/jfd.12756

    • REVISTA Developmental Biology
    • 2017

    SPARC preserves follicular epithelium integrity in insect ovaries


    • Paula Andrea Irles Ivanac • Saray Ramos • Maria-Dolors Piulachs

    http://dx.doi.org/10.1016/j.ydbio.2017.01.005

    • REVISTA Educação e Pesquisa
    • 2017

    Algunos factores asociados al desempeño académico en matemáticas y sus proyecciones en la formación docente


    • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • Manuel Aguilar • Estivaliz Aragon

    http://dx.doi.org/10.1590/s1678-4634201706155233

    • REVISTA Formación universitaria
    • 2017

    Futuros Profesores de Matemáticas: Rol de la Disponibilidad Léxica, Esquemas de Razonamiento Formal en Logros Académicos Durante su Formación Inicial


    • Gamal Cerda • Pedro Salcedo • Carlos Eduardo Perez Wilson • Verónica Marín

    http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000100005

    • REVISTA Educación XX1
    • 2017

    INFLUENCIA DE VARIABLES COGNITIVAS Y MOTIVACIONALES EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO EN MATEMÁTICAS EN ESTUDIANTES CHILENOS


    • Gamal Cerda • Eva Romera • José Casas • Carlos Eduardo Perez Wilson • Rosario Ortega-Ruiz

    http://dx.doi.org/10.5944/educxx1.19052

    • REVISTA Psychology, Society, & Education
    • 2017

    Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas: La necesidad de un análisis multidisciplinar


    • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • José Casas • Rosario Ortega-Ruiz

    http://dx.doi.org/10.25115/psye.v9i1.428

    • REVISTA Psychology, Society, & Education
    • 2017

    The effect of a professional development program workshop about problem solving on mathematics teachers’ ideas about the nature of mathematics, achievements in mathematics, and learning in mathematics


    • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • Valentina Sofía Giaconi Smoje • Josefa Perdomo- Díaz • Cristián Reyes

    http://dx.doi.org/10.25115/psye.v9i1.460