Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Frontiers in Psychology
    • 2015

    Explanatory model of emotional-cognitive variables in school mathematics performance: a longitudinal study in primary school


    • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • José Navarro Guzman • Manuel Aguilar • José Casas

    http://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2015.01363

    • REVISTA Revue des politiques sociales et familiales
    • 2015

    L’accueil des enfants de 2 à 3 ans. Regards croisés sur une catégorie d’âge dans différents lieux d’accueil collectif


    • Pascale Garnier • Gilles Brougère • Pablo Iván Rupín Gutiérrez • Sylvie Rayna • Natalia La Valle

    http://dx.doi.org/10.3406/CAF.2015.3110

    • REVISTA Foro educacional
    • 2015

    Las principales problemáticas de la especialidad agropecuaria desde la perspectiva del establecimiento educacional


    • Javier Núñez Moscoso
      • REVISTA Comparative Education Review
      • 2015

      Against All Odds: Outstanding Reading Performance among Chilean Youth in Vulnerable Conditions


      • Gabriela Gómez • Juan Pablo Valenzuela • Carmen Sotomayor

      http://dx.doi.org/10.1086/683108

      • REVISTA Estudios de Política Educativa
      • 2015

      El efecto de la SEP en la reducción de la segregación socioeconómica del sistema escolar chileno


      • Juan Pablo Valenzuela • Claudio Allende • Gabriela Gómez • Carolina Trivelli
      • REVISTA Foro educacional
      • 2015

      Las principales problemáticas de la especialidad agropecuaria desde la perspectiva del establecimiento educacional


      • Javier Núñez Moscoso
        • REVISTA ZDM Mathematics Education
        • 2015

        The effect of inhibitory control on general mathematics achievement and fraction comparison in middle school children


        • David Gomez • Abelino Jimenéz • Roberto Bobadilla • Cristián Reyes • Pablo Dartnell

        http://dx.doi.org/10.1007/s11858-015-0685-4

        • REVISTA Revista de Psicología y Educación
        • 2015

        Learning to compare ratios in second grade: A path to avoid the natural number bias?


        • David Gomez • Pablo Dartnell
        • REVISTA Comparative Education Review
        • 2015

        Against All Odds: Outstanding Reading Performance among Chilean Youth in Vulnerable Conditions


        • Gabriela Gómez Vera • Juan Pablo Valenzuela Céspedes • Carmen Sotomayor

        http://dx.doi.org/10.1086/683108

        • REVISTA Estudios de Política Educativa
        • 2015

        El efecto de la SEP en la reducción de la segregación socioeconómica del sistema escolar chileno


        • Juan Pablo Valenzuela Céspedes • Claudio Allende • Gabriela Gómez Vera • Carolina Trivelli