Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Toxics
    • 2024

    Optimizing Heavy Metal Uptake in Carpobrotus aequilaterus Through Electrokinetic Treatment: A Comprehensive Study on Phytoremediation from Mine Tailings


    • Yasna Tapia • Osvaldo Salazar • Oscar Seguel • Jonathan Suazo-Hernández • Diego Urdiales-Flores

    http://dx.doi.org/10.3390/toxics12120860

    • REVISTA Journal of Plant Diseases and Protection
    • 2024

    Foliar application of Streptomyces sp. DLS2013 induces transcriptional changes on tomato plants and confers resistance to Pseudomonas syringae pv. tomato.


    • Stefano Cassarelli • Fares Bellameche • Federica Caradonia • Marina Cortiello • Set Madian Pérez Fuentealba

    http://dx.doi.org/10.1007/s41348-024-01027-4

    • REVISTA Perspectives in Public Health
    • 2024

    Physical performance in the health environment: an undervalued practical and inexpensive tool


    • Raúl Ricardo Festa • Emilio Jofré Saldía • Víctor Andrés Garrido Osorio • Sebastián Jorge Jannas Vela

    http://dx.doi.org/10.1177/17579139241263828

    • REVISTA PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática
    • 2024

    ¿CÓMO ATIENDEN, INTERPRETAN Y DECIDEN FUTURAS MAESTRAS AL INTERACTUAR CON EL PENSAMIENTO ALGEBRAICO DE NIÑAS? EL CASO DE LAS IGUALDADES NUMÉRICAS


    • Eder Antonio Pinto Marín • Juan Luis Piñeiro Garrido • Camila Cortés Toro • María Victoria Martínez Videla

    http://dx.doi.org/10.30827/pna.v18i5.29823

    • REVISTA International Journal of Agriculture and Natural Resources
    • 2024

    Copper bioavailability and phytotoxicity in Chilean agricultural soils: implications for sustainable fruit production


    • Rosanna Ginocchio • Humberto Nicolás Aponte Díaz • Alexander Neaman • Luz María de la Fuente • J. Tomás Schoffer

    http://dx.doi.org/10.7764/ijanr.v51i3.2627

    • REVISTA PNA. Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática
    • 2024

    ¿CÓMO ATIENDEN, INTERPRETAN Y DECIDEN FUTURAS MAESTRAS AL INTERACTUAR CON EL PENSAMIENTO ALGEBRAICO DE NIÑAS? EL CASO DE LAS IGUALDADES NUMÉRICAS


    • Eder Antonio Pinto Marín • Juan Luis Piñeiro Garrido • Camila Cortés Toro • María Victoria Martínez Videla

    http://dx.doi.org/10.30827/pna.v18i5.29823

    • REVISTA Proc. 35th International Symposium on Algorithms and Computation
    • 2024

    Generating All Invertible Matrices by Row Operations


    • Petr Gregor • Hung P. Hoang • Arturo Ignacio Merino Figueroa • Ondrej Micka

    http://dx.doi.org/10.4230/LIPIcs.ISAAC.2024.35

    • REVISTA Lecture Notes in Networks and Systems
    • 2024

    Active Learning for Image Classification: A Comprehensive Analysis in Agriculture


    • Christopher Flores • Ariel Ignacio Valenzuela Espinoza • Rodrigo Andrés Verschae Tannenbaum

    http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-5441-0_49

    • REVISTA Journal of Artificial Societies and Social Simulation
    • 2024

    Mechanisms Behind Public School Enrollment Trends in School Choice Systems: The Case of Chile


    • Catalina Canals • Spiro Maroulis • Alejandra Mizala • Enrique Canessa • Sergio Chaigneau

    http://dx.doi.org/10.18564/jasss.5436

    • REVISTA Lecture Notes in Computer Science
    • 2024

    On the Hardness of Gray Code Problems for Combinatorial Objects


    • Arturo Ignacio Merino Figueroa • Namrata • Aaron Williams

    http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-0566-5_9