Publicaciones
- REVISTA Pro-Posições
- 2021
La práctica profesional en la formación inicial del profesorado: de los saberes profesionales a la co-construcción de una inteligencia situacional
• Javier Núñez Moscoso
- REVISTA Formation et profession
- 2021
La formation des enseignants au Chili : est-elle une mimêsis de la politique (trans)national ?
• Javier Núñez Moscoso
- REVISTA Cuadernos De Música, Artes Visuales y Artes Escénicas (Publindex y Scopus Q4)
- 2021
Autorrepresentación identitaria a través de las artes visuales: la experiencia del Taller de Fotografía Infantil Mapuche
• José Israel Mela Contreras
- REVISTA Revista Chilena de Literatura
- 2021
Lenguaje infantil e imaginario de niñez en la serie Papelucho de Marcela Paz
• Isabel Ibaceta • Miguel Alejandro Ramos Riquelme
- REVISTA Journal of Cellular Physiology
- 2021
Novel insights for the role of nitric oxide in placental vascular function during and beyond pregnancy
• Bernardo Javier Krause Leyton
- REVISTA iScience
- 2021
Specific arterio-venous transcriptomic and ncRNA-RNA interactions in human umbilical endothelial cells: A meta-analysis
• Fabian Vega-Tapia • Estefanía Peñaloza • Bernardo Javier Krause Leyton
- REVISTA The Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine
- 2021
Maternal and perinatal outcomes in pregnant women with confirmed severe and mild COVID-19 at one large maternity hospital in Chile
• Maria Teresa Haye • Giorgia Cartes • Jorge Gutiérrez • Paz Ahumada • Bernardo Javier Krause Leyton
- REVISTA Intensive Care Medicine Experimental
- 2021
Endothelial cell regulation of systemic haemodynamics and metabolism acts through the HIF transcription factors
• Bernardo Javier Krause Leyton • Andrew S. Cowburn • David Macias • Tessa A. C. Garrud • Dino A. Giussani
- REVISTA Frontiers in Psychiatry
- 2021
Child-Focused Mental Health Interventions for Disasters Recovery: A Rapid Review of Experiences to Inform Return-to-School Strategies After COVID-19
• Gabriela Gómez • Armando Basagoitia • María Soledad Burrone • Marlene Rivas Muena • María Teresa Solís Soto
- REVISTA Pensamiento Educativo Latinoamericana
- 2021
Expectativas sobre la transición desde la educación básica a la educación media de estudiantes de contextos de vulnerabilidad social.
• Gabriela Gómez • Marlene Rivas Muena • Constanza Lobos



