Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Crítica Penal y Poder
    • 2018
    • REVISTA Saude e Sociedade
    • 2018

    The psychosocial diagnosis of gender in public health: propos and application through a case study


    • Nicolás Schongut Grollmus • Enrico Mora Malo • Dra. Margot Pujal i Llombart

    http://dx.doi.org/10.1590/S0104-12902018161825

      • REVISTA Journal of Cellular Physiology
      • 2018

      Calcium-sensing receptor activates the NLRP3 inflammasome in LS14 preadipocytes mediated by ERK1/2 signaling


      • Amanda D'Espessailles Tapia • Yuli Mora • Cecilia Fuentes • Mariana Cifuentes Köster

      http://dx.doi.org/10.1002/jcp.26490

        • REVISTA Developmental & Comparative Immunology
        • 2018

        Functional evidence for the inflammatory reflex in teleosts: A novel a7 nicotinic acetylcholine receptor modulates the macrophage response to dsRNA


        • Débora Torrealba Sandoval • Joan Carles Balasch • Manuel Criado • Lluís Tort • Simon Mackenzie

        http://dx.doi.org/10.1016/j.dci.2018.02.020

          • REVISTA Frontiers in Immunology
          • 2018

          Protein Nanoparticles Made of Recombinant Viral Antigens: A Promising Biomaterial for Oral Delivery of Fish Prophylactics


          • Rosemary Thwaite • Jie Ji • Débora Torrealba Sandoval • Julio Coll • Manel Sabés

          http://dx.doi.org/10.3389/fimmu.2018.01652

            • REVISTA Educação e Pesquisa
            • 2017

            Algunos factores asociados al desempeño académico en matemáticas y sus proyecciones en la formación docente


            • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • Manuel Aguilar • Estivaliz Aragon

            http://dx.doi.org/10.1590/s1678-4634201706155233

            • REVISTA Formación universitaria
            • 2017

            Futuros Profesores de Matemáticas: Rol de la Disponibilidad Léxica, Esquemas de Razonamiento Formal en Logros Académicos Durante su Formación Inicial


            • Gamal Cerda • Pedro Salcedo • Carlos Eduardo Perez Wilson • Verónica Marín

            http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000100005

            • REVISTA Educación XX1
            • 2017

            INFLUENCIA DE VARIABLES COGNITIVAS Y MOTIVACIONALES EN EL RENDIMIENTO ACADÉMICO EN MATEMÁTICAS EN ESTUDIANTES CHILENOS


            • Gamal Cerda • Eva Romera • José Casas • Carlos Eduardo Perez Wilson • Rosario Ortega-Ruiz

            http://dx.doi.org/10.5944/educxx1.19052

            • REVISTA Psychology, Society, & Education
            • 2017

            Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas: La necesidad de un análisis multidisciplinar


            • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • José Casas • Rosario Ortega-Ruiz

            http://dx.doi.org/10.25115/psye.v9i1.428

            • REVISTA Psychology, Society, & Education
            • 2017

            The effect of a professional development program workshop about problem solving on mathematics teachers’ ideas about the nature of mathematics, achievements in mathematics, and learning in mathematics


            • Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • Valentina Giaconi Smoje • Josefa Perdomo- Díaz • Cristián Reyes

            http://dx.doi.org/10.25115/psye.v9i1.460